Kapitel 2!

 

Nästa morgon vaknar jag av att mamma skriker i telefon, jag sätter mig yrvaket upp i sängen och kollar på klockan, den står på 10:00. Jag går upp och klär på mig kläderna jag lade fram igår: ljusa jeans shorts, vitt linne och One Direction hoodie, sen går jag in i badrummet och borstar håret och sminkar mig. När jag är klar går jag hämtar min mobil och går ner till köket där mamma precis skrikit klart i telefonen. Jag lägger mobilen på köksbordet och börjar duka fram frukost.

 

  • godmorgon gumman, ledsen att du fick höra det där

  • nej det är lugnt, vad var det om?

  • Nej det var Johan..

 

Min storebror Johan är 22 år (alltså lika gammal som Louis) och flyttade hemifrån för inte så längesen.

 

  • okej vad ville han?

  • Han kommer och hälsar på till helgen

 

Jag och Johan stod varandra väldigt nära tills han flyttade hemifrån, vi var som bästa vänner och delade allt sorg, glädje, skratt, tårar, jag kände att jag kunde lita på honom, men när han flyttade hemifrån hände nåt, Johan flyttade ihop med sin flickvän Sanna, då kändes det som han svek mig. Jag har aldrig gillat Sanna.

 

  • när kommer han?

  • Ikväll tror jag

  • då sover jag hos Jonna eller Amanda

 

Fast sanningen är att jag tänkte sova hos Harry, men det sa jag inte.

 

  • men gumman ni stod ju jättenära varandra när han bodde här

  • när han bodde här ja, det är annorlunda nu jag vägrar vara hemma när han är här mamma!!

 

Jag gick upp tog min medicin och gick och borstade tänderna, jag kollade på klockan, den var 12:30

 

  • FAN OCKSÅ! JAG KOMMER BLI SEN!

 

Jag packar väskan snabbt, mamma hör mig skrika och kommer upp på rummet.

 

  • men gumman vad är det?

  • Asså mamma jag kommer bli sen och han kommer HATA mig.

  • Vadå?

  • Mamma jag skulle träffa Harry klockan 1 och klockan är halv, jag kommer aldrig hinna!!

  • ta det lungt han kommer inte hata dig

  • hur vet du det mamma?

 

Jag tränger mig förbi mamma och rusar ner i hallen och snörar på mig mina röda Converse, tar på mig halsduken och min militär gröna jacka, säger hejdå till mamma och springer ner till bussen. När jag kommer springande ser jag bussen komma och springer fortare, men missar den precis.

 

  • FAN OCKSÅ JÄVLA SKITBUSS!!

 

Alla som råkar vara i närheten kollar på mig. Jag tar upp mobilen och mina hörlurar och sätter på One Direction, det lugnar mig alltid. Jag går och kollar när nästa buss kommer, det står 8 minuter. Jag går in på pressbyrån och köper 4 cola flaskor, betalar och går ut igen, jag lägger 3 i väskan och öppnar den 4:de och tar en klunk. Jag kollar på tavlan, det står 4 minuter. Jag går och sätter mig och väntar. Plötsligt kommer det fram 4 äldre killar som jag känner igen från skolan, dom brukar mobba mig.

 

  • nemen tjena fjortisen! Vart ska du?

  • Träffa en kompis istan, ljuger jag

  • jaha vad kul!

 

Dom kommer närmare, läskigt nära.

 

  • du din lilla fjortis du kommer ALDRIG få en pojkvän för du är så ful och äcklig! Och du gillar dom där töntarna i One Direction!!

  • dom är inga töntar dom är faktiskt riktigt bra jävla idiot!

 

Colin som han heter slår till mig, hårt.

 

  • du kallar inte mig idiot jävla fjortis jävel!!

 

och sen var det igång, han slår till mig flera gånger tills jag ser helt förfärlig ut. Dom går därifrån och skrattar åt mig. Jag känner att tårarna kommer, jag torkar dom och går på vagnen, stämplar och går och sätter mig ensam. Plötsligt piper min mobil till, ett sms från Harry, det behövde jag nu.

 

Hey Linnea!

 

where are you? I'm waiting for you. want to meet you! please! I love you!

 

// Harry

 

jag ler åt smset och svarar.

 

Hey Harry!

 

I'm on my way, I was late, sorry, I love you to so much! Miss you, need you now!!

 

// Linnea

 

Jag kollar upp och ser att jag ska av, jag går av och går mot Expresso House för att möta Harry. När han ser mig blir han förskräckt.

 

  • but babe what happened?

  • some guys from the class struck me

  • what??!!!! who?

  • his name is Colin

  • Colin??!!!

  • yeah

  • last name?

  • Ehm... Brown

  • Colin Brown??

  • yeah

  • i know that guy!! i can talk with him if you want.

  • No its fine!

  • he can't do this to you

  • i know but...

  • but what???

  • Harry he is my boyfriend!!!!

  • what? For how long?

  • 3 years

  • What??!!!! have you given that idiot 3 years???? why???

  • because.... i loved him but now im not sure anymore.

  • Linnea, you deserve much better than him!

  • He said I can never get a boyfriend because I'm so ugly and disgusting

 

Tårarna kommer tillbaka. Vi har satt oss på en bänk inne på centralstationen.

 

  • what??!!! he said that? You are definitely not ugly and disgusting!!

 

Nu kommer tårarna forsande.

 

  • but honey... säger Harry och kramar om mig.

 

Och jag som älskar hans kramar, jag sitter och blundar och njuter.

 

  • Harry, can you keep a secret? Can i trust to you?

  • Yeah sure, of course you can

  • okey, He has beaten me lot of times and raped me once

  • what?? ohh it's horrible

  • yeah i know, all my friends thinks I should dump him, but I have'nt dared

 

Tårarna kommer forsande igen när jag tänker på dom gångerna Colin har behandlat mig illa, skulle dumpat honom för länge sen. Harry kramar om mig och stryker mitt hår.

 

  • have you told this to your mom?

  • No! are you crazy??!!!

  • you have to do that!!

  • Harry, i'm scared

  • it's okay, i'm here with you

 

Harry kramar om mig igen. Jag tar upp mobilen.

 

  • Linnea, what the hell are you doing??!!!!

  • I'm gonna dump Colin

  • ohh thats my girl!

 

Harry pussar mig på kinden. Jag slår Colins nummer och lägger luren till örat.

 

  • ja det är Colin?

  • Hej det är jag

  • nemen hej älskling vafan vill du?

  • Jag vill bara säga vad jag egentligen tycker om dig, du är en jävla idiot, ett svin du vet inte hur man behandlar sin flickvän, jag har aldrig haft det bra med dig, jag skulle lämnat dig för längesen men jag har aldrig vågat, jag har vart för feg, men nu kommer jag göra det som jag skulle gjort för längesen, det är slut jävla idiot!!!

 

Ock så lägger jag på. Harry kollar på mig med sina stora underbara gröna ögon och kramar om mig han håller kvar mig, länge.

 

 

Hoppas ni gillade det! :D 

 

 


Postat av: Mathilda

Åh mer kvinna! Den är så bra.. ntgwiuebgjskd MEEERA

Svar: det kommer! :D
Agnes Algotsson

Date:2013-01-31 / Time:19:48:20
Hemsida: http://mathildatomlinson.bloggplatsen.se
Postat av: gabbi

Meeerr

Svar: Kommer! :D
Agnes Algotsson

Date:2013-02-01 / Time:17:07:14
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: