Kapitel 6!

Jag hör att Jonna pratar med mig. Jag lyfter på huvudet och ser mig omkring, jag ligger i en sjukhus säng i ett sjukhus rum, Jonna Harry och Louis sitter bredvid sängen. Jonna ser att jag är vaken.

  • Linnea!!

  • vad hände?

  • Colin tänkte skjuta dig men så svimmade du och slog i huvudet

  • jaha ojj

Harry ser surt på mig.

  • varför stirrar Harry surt på mig? Frågar jag vänd mot Jonna

  • jo Liam har tydligen berättat om natten då ni hade sex

  • åhh men vi var ju berusade båda två

  • säg det till Harry

Plötsligt reser sig Harry och rusar ut och smäller igen dörren efter sig.

  • oops säger plötsligt Louis

både jag och Jonna kollar på Louis.

  • what did you get the air from?

  • what the hell is wrong with you?

  • Ohh you know what is wrong

  • no i don't

  • You had sex with Harry

  • yes so?

  • me and Harry was going to get together

  • i thought you were with Liam now

  • me and Liam? No way!!!! i like Liam very much but he is only like a brother to me!!

  • ohh yeah? why did you have sex last night then?

  • Because... we were drunk

  • ohh yeah okay

Louis reser sig och går fram till sängen och slår till mig i ansiktet.

  • fucking idiot liar

Jonna som har backat lite kommer fram till sängen igen.

  • Louis, calm down

Louis kollar på Jonna. Jonna kollar på Louis.

  • Har ni nåt på g eller?

  • Nej vi är bar vänner, svarar Jonna frånvarande

Precis då böjer sig Louis fram och kysser Jonna, Jonna besvarar kyssen, jag tar fram min mobil som ligger på ett bord bredvid sjukhus sängen och tar kort.

  • awww, säger jag sen

Plötsligt kommer Liam in i rummet, jag kollar surt på honom.

  • what is it?

  • Nothing, svarar jag tycket

Liam ser ut som ett frågetecken och går ut igen, Louis följer efter. Bara jag och Jonna blir kvar.

  • är du och Louis tillsammans eller?

  • Jag tror det

  • aww grattis isåfall

  • tack så mycket hur är det mellan dig och Harry då?

  • Du märkte ju hur han var mot mig

  • Ja jo sant

Plötslig öppnas dörren och Oscar Zia kommer in.

  • Hej är det du som är Linnea Algotsson?

  • Ja det är jag

  • okej då har jag kommit rätt, säger Oscar och sätter sig på en stol bredvid sjukhus sängen.

Jag kollar på Jonna, hon blinkar, det är alltså hon som har fixat detta. Jonna går ut så jag och blir ensamma i rummet.

  • hur är det med dig?

  • Nja det är sådär har ont i huvudet

  • aha förstår det vad hände egentligen?

  • Det är en lång historia..

  • jag har tid

  • okej

Och så börjar jag berätta. Jag berättar att jag hade en fest, att jag blev berusad, att jag dansade med Harry, att Liam kom och tog över, att jag hade sex med Liam, att Harry hade sex med Louis, att när jag och Harry skulle snacka så kom Colin och typ hotade mig.

  • och sen tog han fram en pistol ur bakfickan och tänkte skjuta mig men då svimmade jag av och.. ja nu är jag här.

  • Ojj vem är den där Colin?

  • Colin är en idiot som jag hade till pojkvän i 2 år

  • 2 år!!!! OMG

  • ja jag vet skulle dumpat honom för längesen

  • jaa.. när får du komma hem då?

  • Jag vet inte.. känner du Jonna?

  • Ehm.. ja vi har gott i samma dans kurs faktiskt

  • jaha vad kul

  • ja det är det faktiskt

  • jag vill bara säga att du och Isak var bäst i x Factor..

  • hehe tack så mycket röstade du på mig?

  • Jaaa klart jag gjorde, jag började stor gråta typ när du åkte ut..

  • haha okej..

Plötsligt kommer Harry in i rummet.

  • Linnea can we talk?

  • Yeah sure..

Jag kollar på Oscar.

  • ja, jag ska väl gå ut och prata lite med Jonna.

Oscar går ut.

  • yeah what is it?

  • I'm so sorry for what happened last night

  • but it's okay

  • are you sure?

Då kan jag inte hålla dom inne längre, tårarna forsar ut.

  • Linnea...

Harry kommer fram till sängen och kramar om mig.

  • if it is Louis you want, it's okay for me

  • Linnea, i don't want Louis, it's you i want to be with, i love you

  • awww

  • but you don't love me, right?

  • Harry.. it's complated

  • Linnea, tell me the truth!!!

  • Harry, i don't know what i want okay? I'm thinking about take back Colin..

  • what??!!!! are you completely mad? You can't be together with Colin again, he hurts you..

  • yeah i know but...

  • but..?

  • i don't know what i gonna do...

Tårarna kommer igen.. Harry kramar om mig men släpper mig plötsligt och kollar på mig.

  • i know what you gonna do

  • what?

  • Be my girlfriend...

  • what?

  • Linnea i want you to be my girlfriend..

Jag kan inte säga nåt, kollar bara in i hans vackra gröna ögon.

  • Linnea, would you be my girlfriend?

  • Yeah i will be glad to

Harry böjer sig fram och kysser mig, jag besvarar han kyss. Plötsligt kommer Jonna in, när hon ser oss stannar hon i dörren och kollar på oss

  • aww, säger hon plötsligt

Jag och Harry släpper varandra när vi hör henne.

  • you are so cute together, säger hon och gör ett stort hjärta runt oss.

Harry sätter sig ner igen. Jonna kommer in och sätter sig på en stol bredvid Harry.

  • hur mår du?

  • Sådär, ont i huvudet

  • okej, allt kommer bli bra igen

När Jonna säger det kommer tårarna igen, Harry kommer fram till sängen och tar mig i sin famn.

  • hur vet du det? Snyftar jag i Harrys famn

  • för att vi har polis anmält Colin

Jag tar mig loss från Harrys grepp.

  • vaah??!!!! är ni helt från vettet??? han kommer ju för fan tro att det var jag och försöka få tag på mig döda mig fattar ni väl??!!!!!

Jag börjar stor gråta, Harry tar mig i sin famn igen, Jonna kommer också fram och klappar mig på ryggen.

  • såja nej det kommer han absolut inte för jag, Harry, Louis och Liam kommer vaka över dig dygnet runt

  • kommer ni?

  • Jaa absolut!!

När jag hör det blir jag genast gladare.

  • nä får du komma hem?

  • Jag vet inte

  • jag går och frågar

Jonna försvinner ut och letar upp läkaren.

 

Jonnas perspektiv

Jag kommer ut ur Linneas rum och letar reda på en doktor och hittar en. Jag går fram till läkaren.

  • hej ursäkta när får Linnea komma hem?

  • Ehm... jag vet inte, vi har tatt några prover på henne och...

  • och...?

  • Jonna... Linnea lider av epilepsi...

  • vaah??!!!! hur länge har hon haft det??!!!!!

  • tja... vad vi kan se har hon haft det några månader

  • vaah??!!!! OMG!

Jag kan inte fatta att hon inte har sagt nåt och att jag inte ar märkt det.

  • men när får hon komma hem då?

  • ja... vi tror att hon kan komma hem imorgon

  • okej tack

Jag vänder mig om och går mot Linneas rum och går in igen.

Linneas perspektiv

Jonna kommer in i rummet igen och sätter sig bredvid Harry.

  • vad sa han?

  • Linnea hur fan kunde du?

  • Vadå?

  • Du vet mycket väl vad jag menar!!!

  • nej vad menar du Jonna?

  • Spela inte oskyldig Linnea!!!!

Jonna reser sig går ut och smäller igen dörren efter sig.

  • what's wrong with her?

  • I dont know

Plötsligt mår jag lite konstigt, jag får kramp i hela kroppen, jag skriker till och i nästa sekund ligger jag och skakar, Harry är snabbt framme hos mig, jag hinner precis se hur Jonna kommer in igen innan det svartnar för ögonen.  


Postat av: gabbi

MERMERMERMEFMERMERMERMERMERM

Svar: håller på med det 7:e kapitlet <3
Agnes Algotsson

Date:2013-02-23 / Time:12:27:29
Postat av: Mathilda

MEN SERIOSLY MAN! MERA

Svar: håller på med det 7:e kapitlet <3
Agnes Algotsson

Date:2013-03-13 / Time:15:10:45
Hemsida: http://mathildatomlinson.bloggplatsen.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: