Kapitel 3!

Vi sitter där och kramas en stund, när vi släpper varandra efter kramen kollar vi på varandra då känner jag att jag måste fråga det.

  • Can I sleep with you tonight?

  • Yeah of course!

  • what should we do now?

  • I don't know, what do you want to do?

Jag tänker lite.

  • hmm. I don't know

  • we can go to my house and watch movies if you want?

  • Yeah sure

Jag känner hur huvudet snurrar till, jag snubblar til och är nära på att ramla, men Harry är snabbt framme hos mig.

  • are you okey?

  • Yeah it's just the black eye

  • makes it hurt?

  • Yeah it hurts a little and I get dizzy

  • ohh okey im here with you

Harry tar tag om min midja och vi går mot bussen. När vi är på hållplatsen följer Harry mig till en bänk, jag sätter mig och Harry går och kollar när bussen kommer.

  • the bus comes in 5 minutes

  • okey

Harry sätter sig på bänken bredvid mig, nära. Plötsligt känner jag hur han tar min hand. Jag rodnar lite men drar inte åt mig handen. Harry klappar min hand och smeker mig på benet, det känns som det är nåt på gång mellan oss, jag hoppas det för jag gillar Harry väldigt mycket. När bussen kommer reser vi oss, Harry släpper inte min hand. När vi gått på stämplar vi och går och sätter oss på ett säte, jag lägger huvudet på Harrys axel och somnar.

  • Linnea, we'll go out of here, sägger Harry och skakar lite på mig

Jag vaknar av hans sexiga röst som jag älskar. Vi reser oss går av och går mot Harrys lägenhet, jag har min väska på ryggen.

  • should i take your bag?

  • Yeah please, i be glad to

Harry tar väskan över axeln och tar min hand igen, jag drar inte åt mig den den här gången heller. Hans händer är varma, jag njuter bara. När vi kommer till lägenheten slår Harry in koden och öppnar dörren och håller upp den för mig. När vi kommer till hans dörr låser han upp och släpper in mig.

  • do you live here?

  • Yeah i do

  • alone?

  • Haha no with Louis

  • Louis?

  • Yeah

Precis då kommer det ut en kille jag känner igen. Hna kommer fram till mig och presenterar sig.

  • hello i'm Louis and you?

  • Yeah i know, my name is Linnea

  • Hello Linnea, nice to meet you

  • thanks the same

  • make yourself at home säger Louis och följer mig ut i vardagsrummet medan Harry klär av sig yttekläder.

Jag och Louis sätter oss i soffan.

  • so what are you doing here?

  • I'll sleep here for a while

  • oh alright

Då kommer Harry ut och sätter sig bredvid mig i soffan, nära.

  • what have you done to your face?

Jag känner att tårarna kommer igen.

  • Louis!!

  • sorry i'm just asking! because she looks horrible.

  • Louis!!

  • i'm sorry!!

Jag torkar tårarna. Harry kollar på mig.

  • will you tell Louis or should i do it?

  • You can do it.

Harry berättar allt för Louis att jag är mobbad, att jag dom har slagit mig massa gånger, att jag blivit våldtagen en gång av Colin, att jag och Colin var tsm i 3 år men att jag dumpade honom idag och att jag blev nedslagen när jag väntade på bussen för att möta upp honom på centralstationen. När han har berättat klart så böjer sig Louis fram mot mig och kramar mig, jag kramar tillbaks.

  • i'm sorry Linnea i did'nt know

  • it's okay

Plöstligt känner jag mig konstig och får svårt att andas.

  • Linnea are you okay?

Jag faller ihop i soffan och sitter och skakar.

  • what's happening?

  • I dont know

  • what should we do?

  • I dont know, i've seen this, I think we should just let her know that we are here and wait

  • oh okay

5 minuter senare slutar krampen och jag sluta skaka.

  • Linnea? Do you hear us? Hör jag Harry säga.

Jag vaknar upp.

  • Linnea what happened?

  • Okay it's a thing i juste need to tell you.

  • Okay what?

  • I usually get these kinds of cramps in the body sometimes

  • oh okay

  • When I get a cramp, it's just to pat me on the arm, so I know you are there and helps me

  • okay do you get cramps often?

  • Well I got quite often before, but as they came more and more frequently and now I have not had a seizure for a long time and I was at the doctor a few days ago and then he lowered my medication

  • okay so why did you get a cramp now?

  • I don't know, I think I need as much medication that I got a while ago

  • okay, should we call your mother and tell?

  • no I don't want to worry her unnecessarily and also I have the you who takes care of me

  • yeah it's true right Louis?

Louis nickar.

  • should put on a movie?

  • Yeah sure

Harry går till sovrummet för att hämta en film och jag och Louis blir ensamma i vardagsrummet.

  • what movie do you want to see? Ropar Harry från sovrummet

  • suprise us, ropar jag tillbaka

Jag och Louis skrattar.

  • becomes this good? Frågar han och visar upp fodralet. Han håller upp ”the Holiday”

  • yeah it will be perfect, säger Louis och skrattar, jag skrattar också.

Harry sätter på filmen och går och släcker i lägenheten och kommer sen och sätter sig alldeles tätt intill mig. Det är mysigt, jag gillar det. Filmen börjar och jag känner hur Harry tar tag i min hand i mörkret, jag drar inte åt mig handen, hans hand är så varm och mjuk och mysig. Efter en stund släpper han min hand och lägger armen om mig och tar tag imin hand med andra hand istället, jag lägger mitt huvud på Harrys axel. Jag känner att Louis kollar på oss i mörkret. Jag hoppar högt när det plötsligt ringer på dörren. Louis går och öppnar, det är Eleanor. Harry har inte släppt greppet om mig och det gillar jag.

  • are you together? Frågar Louis

Jag kollar på Harry för att han ska svara.

  • no we're just friends right? Säger Harry som fattade min blick.

Jag nickar. Vi fortsätter kolla på filmen. När filmen är slut kollar jag på klockan, den står på 20:30. Jag går ur Harrys grepp och reser mig för att gå och ta på pjyamasen. Åhh nej!! Jag kommer på att jag har lagt ner ett grått linne och ett par rosa pjyamasbyxor med nallar på, Harry kommer skratta åt mig! Men jag tar på mig dom ändå.

 

Samtidigt i vardagsrummet...

Harry kollar efter mig när jag går för att ta på pjyamasen.

  • you love her right? Frågar Louis med ett flin

  • no i don't!!

  • yes you do, don't lie to me Harry!

  • Okay, but she so sweet, kind, wonderful, beautiful

  • Harry you need to tell her how you feel!

  • Yeah i know but...

  • but what?

  • What if she does not feel the same for me

  • she does...

  • how do you know that?

  • it looks at her

  • I dare not tell i'm scared

  • for what?

  • we are as good friends and i don't want to lose her,

  • This is not like you, you're always so flirty

  • i know but she so different

När jag kommer tillbaka så går jag och sätter mig i soffan mellan Harry och Louis igen.

  • cute pants, säger Harry med ett litet flin

  • thanks, svarar jag och slår till honom lite på armen.

Louis ger Harry en liten blick.

  • Linnea, there is one thing i need to tell you.

  • okay, what is it?

  • I love you, would you be my girlfriend?

  • OMG yes of course i want

Harry böjer sig fram och kysser mig, jag besvarar hans kyss. Jag hör hur Louis och Eleanor säger: Naaw! I bakgrunden. När vi släpper varandra efter kyssen kollar vi bara på varandra och ler.

  • you are so fucking cute together!

  • Yeah i know säger Harry och ler mot mig.

Jag reser mig igen för att gå och borsta tänderna, Harry följer efter. Han stänger dörren efter sig.

  • i love you so fucking much Linnea

  • i love you to Harry! I've been waiting for you to ask if I want to be your girlfriend

  • have you?

  • Yeah i have

Vi borstar tänderna under tystnad. När vi är klara pussas vi lite. Jag älskar hans kyssar och kramar, dom är så varma och mjuka och mysiga. Sen går vi ut från toaletten.

  • Louis, is it okay if I and Linnea sleeping in our bed in our room?

  • Yeah sure!

Jag hämtar min väska och Harry visar in mig i hans och Louis rum.

  • OMG! what big it is, you have double beds?

  • Yeah we thought it best

  • ohh okay

Jag och Harry går och lägger oss i sängen, jag somnar på en gång.  


Postat av: Mathilda

omg mer.. LOVE IT!! HFUÖIDN MEEERA

Svar: kommer :)
Agnes Algotsson

Date:2013-02-01 / Time:17:39:56
Hemsida: http://mathildatomlinson.bloggplatsen.se
Postat av: Gabbi

MERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMER

Svar: kommer :)
Agnes Algotsson

Date:2013-02-01 / Time:17:43:41
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: