Kapitel 4!

Jag vaknade av att Harry kom in med en bricka med frukost.

  • aww you are so cute

  • yeah I did not wake you up because you were so cute when you were sleeping, and I thought that you could get to sleep out

  • aww thanks you are so sweet!

Harry kommer och lägger brickan på bordet bredvid sängen, sen kommer han och sätter sig bredvid mig i sängen, nära. Vi sitter där och pratar medan jag äter frukosten.

  • should'nt you eat something?

  • no, i've already eaten

  • are you sure?

  • Yeah

  • okey

Vi sitter tysta en stund. Harry sitter kollar på mig sitt vackra leende.

  • what would you do today my babe?

  • I don't know

  • okay we can think of something to do, just you and me

  • yeah like it will be fun

  • yeah i hope it will

Vi sitter tysta en stund. Plötsligt böjer sig Harry fram och kysser mig, jag besvarar hans kyss.

  • sorry i could'nt help, you were so cute when you were sitting there

  • it's okay, svarar jag och känner att jag rodnar.

Plötsligt känner jag att tårarna är på väg och springer ut på toa, Harry kommer efter.

  • Linnea? what is it?

Jag kan inte svara, jag sitter på toalttstolen och snyftar. Minnerna om Nicklas kom tillbaka.

Nicklas Hocker var min pojkvän vi var ihop nästan 3 år, men för nåt år sen tog han livet av sig, jag tyckte det var väldigt jobbigt, jag älskade Nicklas, jättemycket. Jag hade vänner att snacka med, och det hjälpte så nu saknar jag honom inte lika mycket, men nu hade minnerna kommit tillbaka.

  • Linnea??

  • leave me alone, please!!

  • have i do something wrong?

  • No, i have just to be alone for a while!!!!

  • okay

Harry går och sätter sig i soffan i vardagsrummet. Plötsligt känner jag att mobilen vibrerar i fickan, jag tar upp den och svarar.

  • ja det är Linnea, svarar jag snyftande

  • men gumman vad har hänt?

Det är Jonna.

  • Nicklas, snyftar jag

  • vad är det med Nicklas? Eller jag kommer över så får du berätta, vill du det?

  • Ja gärna, snyftar jag

  • kommer på en gång!

Vi lägger på, jag frustar till och börjar storgråta. Jonna är hos mig på 5 minuter, hon möter Harry när hon kommer in.

  • hey where are Linnea? Frågar hon

  • in the bathroom

  • okay thanks!

Jonna rusar upp för trappan och bankar på toalett dörren, jag öppnar för henne. Nu sitter jag på golvet och storgråter. Jonna kastar sig ner och kramar om mig.

  • men gumman vad har hänt? Och vem är snyggingen som sitter ute i vardagsrummet?

  • Det är Harry Styles från One Direction du vet? Han kom in med frukost på sängen till mig och så satt vi och pratade och..

Jag tar en paus innan jag fortstätter.

  • Plötsligt så böjde han sig fram och kysste mig och då kom minnerna om Nicklas tillbaka

jag börjar snyfta igen.

  • men gumman då

  • jag saknar honom så jävla mycket, jag vill att han ska komma tillbaka

  • jag vet, men vet du vad jag tror?

  • Nej vadå? Säger jag och torkar tårarna med handen

  • jag tror att han har det bra i himlen

Jag börjar gråta ännu mer. Jonna kramar om mig igen. Så sitter vi i några minuter. Plötsligt plingar det på dörren.

  • vem är det? Frågar jag Jonna

  • min överraskning till dig

  • vaah?!! vad menar du?

  • Men öppna då! Säger Jonna och skrattar

Jag rusar ner för att öppna dörren.

  • it is you who are Linnea?

Jag får inte fram nåt, utanför dörren står Justin Bieber.

  • Yeah it's me

  • hey i'm Justin Bieber

  • yeah i know, i love you soo mush!!!

Jonna kommer ner och ler.

  • Can i come in?

  • Yeah sure, svarar jag och släpper in honom

Justin går runt och kollar lite i huset. Jag stänger dörren och springer fram till Jonna.

  • hur fan har du fixat det här?

  • Jag har lite kontakter

  • BERÄTTA!!

  • okej okej min mammas kille känner typ Justins mamma så han snackade med henne och berättade lite om dig och sa bland annat att du var ett stort Justin Bieber fan typ

  • okej coolt

När Justin kollat runt lite kommer han tillbaka.

  • can i see your room?

  • Yeah sure, svarar jag och visar honom upp till mitt rum

Jonna hänger med. På mitt rum har jag fullt med Justin Bieber och One Direction posters. När Justin kommer in på mitt rum kollar han runt.

  • WOW is this your room?

  • Yeah it is

  • cool, svarar Justin med ett leende

Jag och Jonna kollar på varandra.

  • Linnea, you get to do a test to see if you are a true Belieber

  • okay

  • are you ready?

  • Yeah i am

  • lets do this

  • 1 what's my middle name?

  • Drew

  • right, when is my birthday?

  • First of february

  • right, which was my first single?

  • One Time

  • yeah right, what was my first album?

  • My worlds

  • right, what's my newest album?

  • Believe

  • yeah right, Linnea, you get something that nobody else has, can I get your phone?

Jag tvekar lite, men räcker honom min iPhone, han tar emot den och skriver in nåt och sen ger tillbaka den.

  • go ahead

  • thank you!

  • don't give it out to someone

  • yeah i promise

  • good, but I must go now, please follow me to the door?

  • Yeah of course

Jag och Justin går till ytterdörren Jonna hänger med.

  • bye Linnea nice to meet you

  • bye yeah thanks the same

Justin går ut och stänger dörren efter sig. När han har gått ser jag att Harry sitter kvar i soffan.

  • hey

Inget svar. Harry kollar bort.

  • Harry?

  • why should I talk to you?

  • Because i love you, säger jag och försöker böja mig fram och krama hans midja

  • yeah sure

  • it's true!!

Harry tar sig loss från mitt grepp.

  • prove it!

  • How?

  • Kiss me

  • what?

  • you heard me

Jag reser mig, går fram till honom och kysser hans mjuka läppar, han besvarar min kyss och där står vi och hånglar. Plötsligt hör jag Jonnas röst.

  • aww ni är så söta!

Vi släpper varandra från kyssen. Jag håller fast Harry.

  • Louis, Liam, Niall and Zayn coming over tonight if it's okay?

  • Yeah sure!

  • I thought we'd have a party

  • oh what fun

 

Några timmar senare...

Klockan hade blivit 18:00 och Louis, Liam, Niall, Zayn och några som Jonna hade bjudin in hade kommit. Dom hade haft med sig öl, cider, sprit och sånt. Jag hade börjat hälla i mig. Det var folk typ överallt. Jag gick fram till Harry som satt i soffan och pratade med Louis och Liam.

  • shall we dance?

Utan att vänta på svar drog jag upp honom på dansgolvet och dansade loss. Plötsligt kommer det två killar, jag tror det är Louis och Liam, Liam tar tag i mig och Louis i Harry. Dom börjar dansa med oss, jag tar en klunk till av cidern jag håller i. Jag märker att Liam också är berusad. Plötsligt böjer Liam sig fram och kysser mig, full som jag är besvarar jag hans kyss, kyssen blir till hångel. Till slut drar Liam med mig till sovrummet. Jag tar ännu en klunk av cidern jag har i handen. När vi kommit in i sovrummet tar Liam cidern ifrån mig och ställer den på ett bord, sen kysser han mig igen och smeker mig på benen, i håret och på brösten.

 

Harrys perspektiv..

Jag ser Linnea och Liam försvinna in i sovrummet, själv dansar jag vilt med Louis, jag tar en stor klunk vin flaskan jag håller i. Louis dansar tätt intill mig. Plötsligt böjer han sig fram och kysser mig, full som jag är besvarar jag kyssen, Louis slingrar in sin tunga i min mun. Plötsligt drar han med mig ut till hallen tar våra skor och jackor, sen drar han med mig ut till farstukvisten, där sätter vi oss på en bänk.

  • Harry, i have always loved you

Sen kysser han mig igen, jag besvarar kyssen ännu en gång, vi sitter där och hånglar.

  • i love you too Louis.

    ojojojojoj vad kommer hända nu? 

    Kommer Linnea och LIam bli tillsammans och Harry och Louis? 

    hoppas ni gillar det ;D 


Postat av: GABBI

meeeeerrrrrrrrr

Svar: kommer :)
Agnes Algotsson

Date:2013-02-07 / Time:17:53:44
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: