Kapitel 5!

Jag vaknar upp i en dubbelsäng bredvid Liam, han har armen om min midja, vafan hände igår egentligen? Liam rör på sig.

  • good morning babe

Babe? Vad menar han med det? Då inser jag. Åhh nej! Jag har haft sex med Liam! Vafan ska Harry säga? Vi som var på g. Han kommer bli galen på mig. Plötsligt känner jag hur tårarna är på väg, jag rusar upp ur sängen och springer in på toaletten och låser, först då låter jag tårarna komma, Jag sätter mig på golvet bredvid toalett stolen och börjar snyfta. Plötsligt känner jag hur det vänder sig i magen, jag öppnar snabbt toalettstols locket och ut kommer det spya. Plötsligt knackar det på dörren.

  • Linnea? Hur är det?

Det är Jonna, min bästa vän! Jag torkar av munnen med en handduk och reser mig för att låsa upp. När hon ser mina röd gråtna ögon och toalettstols locket som står öppet blir hon helt förskräckt.

  • men gumman vafan har hänt?

  • Jag låg med Liam igår, snyftar jag

  • VAAH??!!

  • ja men, asså jag var berusad

  • men gumman!! säger hon och hjälper mig upp och kramar om mig.

Sen sitter vi och bara pratar så jag får prata ut.

  • vad ska du säga till Harry då?

  • Jag vet inte, svarar jag och torkar tårarna

  • är du kär i Liam ens?

  • Nej verkligen inte, han är som en bror för mig

Jonna kramar om mig igen, vi sitter så en stund.

  • fast du behöver faktiskt inte oroa dig för det..

  • vadådå?

  • Nä inget, jag har nog sagt för mycket redan..

  • Jo men säg!!

  • okej jo du vet igår, när du låg med Liam, Harry låg med Louis då...

  • VAAH??!! vafan!!!

  • mm jag vet gumman

Jonna lägger armen om mina axlar, jag lägger huvudet på hennes axel och börjar snyfta igen. Då knackar det på dörren.

  • Linnea? Are you in there?

Jonna gör ett tecken att jag ska svara, men jag skakar på huvudet.

”kom igen, snacka med honom” mimar Jonna

  • yes what do you want?

  • Can i talk to you for a minute?

  • Yeah sure

Jag reser mig, låser upp och går ut till Harry.

  • so what is it?

  • I need tell you something..

  • okay what?

Precis då rycks ytterdörren upp, både jag och Harry springer ner för trappan och där står Colin.

  • YOU!! skriker han

Han tar tag i mig.

  • Colin let her go!!!

Harry rycker tag i mig och drar mig till sig.

  • i'm not done with her

Colin drar tillbaka mig.

  • Colin, it's enough, leave her alone it's over between you

  • no it is not, i decide when it's over

  • Harry rycker tag i mig igen.

  • Linnea not loves you Colin, because you hurt her!!

Colin går fram till Harry och rycker tag i mig igen, han tar fram en pistol som han har i bakfickan.

  • NO DON'T DO IT COLIN!!!

  • why not?

  • Because... she is only 15 years old.

  • so? i dont care, she is gonna die!!!

  • Jonna!!!

Jonna kommer ner springande

  • what the hell is going on here?

  • Colin going to shoot Linnea

  • WHAT??!!!

  • yeah i know!!

Plötsligt känner jag mig konstig, det svartnar för mina ögon och Colin släpper mig och jag faller mot golvet men Harry och Jonna är snabbt framme hos mig.

 

När jag vaknar upp har jag en grym huvudvärk och känner mig svag och kletig, jag försöker röra mig, men det går inte jag är helt stel, plötsigt får jag iallafall upp handen, jag känner mig i pannan, den är kletig av torkat blod, jag försöker ta upp huvudet för att se vart jag är nånstans. Plötsligt kommer Nicklas in i rummet. När han ser mig rusar han fram till mig.

  • men gumman vad har hänt?

  • Nicklas! Jag vet inte

  • kom jag ska hjälpa dig att tvätta av dig

Nicklas lyfter upp mig och bär mig till badrummet och sätter mig på toalettstolen.

  • minns du ingenting? Frågar han medan han duttar med en bomulstuss på mina sår

  • Nä, det enda jag minns är att Colin hade en pistol i ena handen och höll tag i mig med andra och skulle skjuta mig

  • ojj vem är Colin?

  • Min pojkvän, eller jag dumpade honom

  • jaha varför?

  • För att han våldtog mig en gång och misshandlar mig

Nicklas stannar upp och kollar på mig med sin vackra underbara ögon.

  • va? Ojj hur länge var ni tillsammans?

Han fortsätter tvätt av mig.

  • 2 år

  • 2 år??!!! OMG!!

  • ja, jag vet

  • hur känner du den där Colin förresten?

  • Han är gammal kompis med Harry

  • Harry..?

  • Harry Styles... från One Direction

  • jaha.. känner du Harry från One Direction?

  • Ja lite, jag träffade honom när jag var ute på en promenad för några veckor sen

  • jaha okej

  • Nicklas..?

Nicklas stannar upp och kollar på mig med sina vackra ögon igen

  • ja?

  • du snackar med mig om allt va?

  • Ja så klart jag gör, du är ju min 15 åring, det vet du ju

  • aa jag vet, ville bara vara säker, jag älskar dig Nicklas

  • jag älskar dig med Linnea

Sen böjer sig Nicklas fram och kysser mig, jag besvarar kyssen. Åhh vad jag har sakant hans kyssar, dom är så mjuka och mysiga. Nicklas tar tag om min midja, jag hugger till, det sved.

  • vad är det?

  • Det sved när du tog där

Nicklas drar upp min tröja och ser att jag har stora märken.

  • vafan Linnea!!

  • jag har inte gjort det där, det måste vara Colin som gjorde det där..

  • vad är den där Colin för typ egentligen?

  • Han är ett svin

  • aa jag märker det

  • det gör ont överrallt

  • förstår det gumman

Nicklas kramar om mig, hans kram är varm, mjuk och mysig. Han håller om mig länge. När vi släppt varandra kollar vi på varandra en stund, sen kysser Nicklas mig, sen lyfter Nicklas upp mig igen och bär mig ner vardagsrummet och sätter mig i soffan han sätter sig bredvid och tar tag i min hand.

  • vet du hur mycket jag älskar dig Linnea?

  • Nä hur mycket?

  • Inte alls

Hans ansikte fylls av ett stort flin, jag puffar till honom lite lätt på armen och börja fnissa lite.

  • nä men seriöst, jag älskar dig jättemycket

  • jag älskar dig med jättemycket Nicklas

Plötsligt får jag svårt att andas.

  • Linnea? Hur är det?

  • Jag....kan inte.... andas!!

Plötsligt faller jag ihop i soffan och skakar.

  • Linnea!!!!

 

När jag vaknar ligger jag i en sjukhus säng, det var en dröm.

- Linnea? Hör du mig?  

ojojojoj, hur ska detta gå? var Nicklas verklig eller var det bara en dröm? 

hoppas ni gillade det ;) 


Postat av: Julia

MEEEERA :D

Date:2013-02-14 / Time:18:19:20
Postat av: GABBI

MEEEEEEEEEEEEEEER

Date:2013-02-14 / Time:18:36:22
Postat av: Fanny

Oj oj oj vad bra :-) mera <3

Date:2013-02-14 / Time:23:23:15
Hemsida: http://elfving.blogg.se
Postat av: Ida

Mmmerrrrrrr

Date:2013-02-17 / Time:19:17:14
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: